lørdag 3. januar 2009

Treninga er i gang


Skal man løpe 10 km i Oslo Maraton, så nytter det ikke å hvile seg til suksess. Kondisen er på gyngehest-nivå, så det trengs sterk lut til.
Finn.no er et glimrende sted å lete, og i Horten fant jeg en ergometersykkel som var kjøpt inn med all verdens gode intensjoner for to år siden. Det ble visst med intensjonene.
Sjansen for at jeg går i samme fella, er selvfølgelig til stede, men forhåpentligvis klarer jeg å motivere meg til å sykle minst en mil om dagen.
Første prøveturen gikk i hvert fall fint. En halv time på sykkelsetet resulterte i 15,15 km tilbakelagt "distanse". Ifølge sykkelkomputeren forsvant 345 kalorier samtidig.
Iformiddag trente jeg også, men da på egne ben. De tre-fire kilometrene hjemmefra til Slemmestad gjennom skogen var en fin start på det prosjektet som skal ende med 10 km langs Oslos gater i september.
Nå fortjener jeg jammen en konjakk.

PS. Vi har laget en blogg for prosjektet vårt. Du finner den på http://10ern.blogspot.com

Ingen kommentarer: