fredag 2. januar 2009

Godt nytt konjakk-år


Jeg skal ikke påberope meg å ha peiling på konjakk, men jeg er veldig glad i det franske brennevinet fra Cognac.
[Her kan du lese og bli klok(ere)]
Jeg har vanligvis to-tre konjakk-typer tilgjengelig, men nå er jeg faktisk oppe i fem stykker. Noen svært vanlige, og noen ikke fullt så vanlige (vil jeg tro, men gudene veit).
I barskapet befinner det seg nå følgende konjakker.
  1. Braastad X.O. [Se test i Aperitif]
  2. Château de Montifaud V.S.O.P. [Se test i Aperitif]
  3. Davidoff Classic [Se test i Aperitif]
  4. Otard V.S.O.P. [Se test i Aperitif]
  5. Ragnaud-Sabourin 1 One X.O. [Se test i Aperitif]
Davidoff er en fast følgesvenn, og Braastad dukker også opp med jevne mellomrom. Otard har hittil vært sjelden på besøk, mens de to siste er førstereis i barskapet mitt. Det blir neppe siste.
Hvis du har et tips til gode konjakker jeg bare må prøve (innen rimelighetens grenser), gjerne slike jeg får tak i på taxfree-butikken på Gardermoen eller andre steder, så syng ut.

Ingen kommentarer: