onsdag 7. januar 2009

Det kaller jeg service

For noen dager siden oppdaget jeg at en av skinnhanskene mine hadde gått opp i sømmen rett ved knoken på høyre pekefinger. Hanskene kjøpte jeg i fjor vinter en gang, så det var bare å gå i nærmeste butikk for å kjøpe seg nye. I den kulda som har vart en stund nå, er det godt å ha noe å tre utenpå hendene.

Nærmeste butikk viste seg å være Dressmann på Aker Brygge i Oslo. Blant skjorter, slips og dresser fant jeg til slutt et stativ med skinnhansker, og de viste seg å være identiske med de jeg allerede hadde.
- Så det var på Dressmann jeg kjøpte dem, tenkte jeg.

Vel framme ved kassa står to hyggelige unge jenter, og jeg forteller som sant er at jeg må ha meg nye hansker fordi sømmen var gått på de gamle.
- De tar vi inn som ødelagt vare, så får du et par nye helt gratis, sa damene.

Måpende måtte jeg bare konstatere at jeg fikk meg helt nye hansker uten å betale en krone. De spurte ikke en gang om når jeg hadde kjøpt hanskene.
Det kaller jeg god service. Sånt er en sikker vinner når man senere skal ut å handle klær.

Det burde flere butikker og butikkansatte skjønt.

Ingen kommentarer: