onsdag 10. desember 2008

Handyman, jeg ???


Å ha eget hus medfører at man aldri får fritidsproblemer. Det som er i orden kunne gjerne vært bedre eller finere, helst begge deler, og det som ikke er i orden må fikses.

Nå er det blandebatteriet på do i første etasje som har tatt kvelden. Tidligere har jeg skiftet innmat, men nå er det takk og farvel til hele greia.

Forleden var jeg på Smart Club og kjøpte det billigste blandebatteriet jeg fant, men gudene veit hvordan det skal monteres.

Det er ikke bare det at jeg mangler evner som rørlegger (til tross for at noen påstår jeg har rørleggersprekk så god som noen). Motivasjonen kunne sikkert vært bedre også.

Så om noen har noen tips til i hvilken ende jeg bør begynne, så mottas slikt med takk.

9 kommentarer:

Paal Christian sa...

Tja, hva med å begynne her?

Roy Ervin Solstad sa...

For en liten kran sin skyld???

Paal Christian sa...

Slik du beskriver situasjonen så; ja!

Roy Ervin Solstad sa...

Jeg ga vekk en TV til naboen i går. Han er handymann, så han kommer over i morgen for å kikke på det.

Skulle det skjære seg, så har jeg en svært handy svigerfar. Han kommer på fredag.

Det skal nok gå bra, tror jeg...

Paal Christian sa...

Eller så kan du jo prøve selv - innendørs pool er ikke å forakte!

Roy Ervin Solstad sa...

når det ikke er lagt opp til innendørspool, så er det litt kinkig, men jeg og naboen tar det i morgen, regner jeg med.

Paal Christian sa...

Det er ikke sikkert forsikringen dekker forsøket på vinterbad heller...

Anonym sa...

Dette er egentlig veldig enkelt: start med å skru av hovedvannkrana:D

Roy Ervin Solstad sa...

Jeg er jo ikke helt grønn. Selvfølgelig må man skru av hovedkrana.