tirsdag 9. desember 2008

Fortell meg noe jeg ikke vet...

Ifølge Aftenposten er det eiere av BMW, Audi og Mercedes som har den laveste moralen av samtlige bileiere. De er mest troende til å snike på trikken, snyte på skatten og kjøre fortest.

Som om det kom som noen overraskelse. Hvor mange ganger har jeg blitt forbikjørt av en BMW? Og hvor mange ganger har jeg blitt forbikjørt av for eksempel en Mazda?

Undersøkelsen i bladet Dine Penger som Aftenposten har basert artikkelen sin på, viser at nesten hver fjerde BMW-, Audi- og Mercedes-eier synes det er greit å snyte på skatten.

Så det er godt mulig de betaler mye til statskassen gjennom bilavgiftene, men kjører man slike biler, mener man tydeligvis at det er helt greit å trekke fra bidraget til statskassen overalt ellers.

...og jeg som kjenner en SVer som kjører BMW X5...

Ingen kommentarer: