mandag 16. februar 2009

Vinter og sne, en skiløper farer av sted


Denne helga har stått i skisportens tegn. I motsetning til for to-tre helger siden da jeg var i slalåmbakken fra morgen til kveld, så har jeg denne helga gått på langrenn!!!!

Lørdag var det knallvær. Strålende sol, seks-sju kuldegrader og skiløypa som starter 150 meter fra døra vår var en større fristelse enn noensinne. Jeg ga etter, lånte kona sine ski og la i vei. Totalt ble det 8,8 km. Slett ikke ille for en som omtrent ikke har gått på langrennski siden ungdomsskolen.

Nå har jeg riktignok Telemark-ski som kan brukes, men de er veldig brede og med stålkanter og egner seg ikke så veldig godt til langrenn.

I går var det ikke fint vær. Snøen lavet ned, men turen på lørdag hadde gitt sånn mersmak at jeg tok med konemor på tur. Dermed måtte Telemark-skia mine gjøre nytten likevel. Det gikk ikke så verst, og turen ble på hele 11,8 km.

I dag har jeg hjemmekontor, men lurer på om jeg skal ta en liten tur i løypa i lunsjen. Det må vel være lov???

Bildet tok kona med mobilen i går. Til tross for sin uskarphet, gir det en ganske god indikasjon på været.

Ingen kommentarer: