lørdag 28. februar 2009

Klassisk musikk


Det er sikkert ingen overraskelse at jeg er glad i musikk, men kunnskapen varierer stort med de ulike sjangrene. Pop og rock har jeg fulgt med siden tidlig på 80-tallet, og musikk to tiår i begge retninger liker jeg godt, men har de siste 15 årene hørt mer og mer på jazz.

Nå har jeg jammen begynt å høre på klassisk også. Det finnes utrolig mye flott klassisk musikk der ute, men kunnskapene mine er lik null. Da er det godt det finnes mennesker med utrolig peiling, og som er villige til å dele kunnskapen sin. En av dem er en kjenning av meg fra Kristiansund. På nettforumet Hifisentralen har han laget en tråd med anbefalinger av klassisk musikk for ferskinger. Det er en fantastisk tråd, og jeg tror jeg har bestilt nesten hver eneste plate.

Ingen kommentarer: