fredag 6. februar 2009

Lihkku beaivvin

Den 6. februar 1917 ble det første samiske landsmøtet holdt. Dagen regnes derfor for Samefolkets dag, og siden 2003 har den vært offisiell flaggdag i Norge.

Selv har jeg stått i samemantallet i mange år. Min far var av samisk slekt, og begge mine besteforeldre på farssiden snakket samisk da de var små, men likevel er det kun jeg av søsknene mine som har meldt meg inn i manntallet.

Dagen i dag feires over hele landet, så til alle samer, enten de står i eller utenfor samemantallet vil jeg ønske:

LIHKKU BEAIVVIN

... og til de som ikke har fått ut fingeren og meldt seg inn i manntallet ennå , så er er dette linken til innmeldingsskjemaet.


2 kommentarer:

Tore sa...

Litt hinting her eller?

Roy Ervin Solstad sa...

man skal ikke kimse av litt hinting i ny og ne...