fredag 20. februar 2009

I dag bli det alpint


Det begynner å bli lenge siden jeg var i Kongsberg og kjørte slalåm (da bortsett fra en lørdag formiddag i barnebakken siden ungene var på slalåmkurs). I dag skal derimot både jeg og ungene på tur, og vi skal i hovedbakken.

Siden forrige gang jeg var i Kongsberg har jeg skaffet meg nye slalåmski. De heter Völkl Vectris V31, kjøpt brukt på finn.no. Skiene er noen år gamle, men er av en helt annen kvalitet enn de korte Dynastar-skiene jeg har brukt til nå. Med en lengde på 191 cm så er de også beregnet for mer fart enn mine gamle på 168 cm.

Som en skriver på www.outdoorreview.com:

They turn extremely easily and are very stiff. The edge holds very well. Very fast. These skis are quite expensive, but they are worth it.
Til nå har jeg bare prøvd dem en helg i Aronsløypa i Drammen. Skal bli moro å se hvordan de ter seg i de brattere hengene i Kongsberg.

Ingen kommentarer: