fredag 6. februar 2009

Hvor blir det av lottogevinsten?


Nesten hver eneste torsdag og mandag sitter jeg og venter på telefon fra Hamar. Det hadde vært så hyggelig om det ringte en person fra Norsk Tipping og fortalte meg at jeg hadde vunnet i Vikinglotto eller Lotto på onsdag eller lørdag. Gjerne begge deler.
Hittil har ventingen vært forgjeves.
Noen millioner på konto hadde jo vært glimrende, for jeg har et vell av ting å bruke de på. Hus, båt, bil og nedbetaling av gjeld. Rekkefølgen er jeg ikke helt sikker på.
Av den grunn har jeg litt sympati med 18-åringen i Vadsø som vant to millioner kroner da han var 12 år gammel. På grunn av alderen hans tok kommunens overformynderi kontroll over pengene, men overlot kontrollen av dem til guttens mor. De har hun svidd av, så nå når gutten er blitt myndig er det ikke en krone igjen.

3 kommentarer:

Kari K sa...

Jeg skuer inn i krystallkulen og ser at det blir mange interessante familieselskaper i Vadsø framover....

Roy Ervin Solstad sa...

Det er jo dømt til å mislykkes uansett. Enten taper guttungen i retten og kommer til å være sur på mora si resten av livet. Eller så vinner gutten, og mora kommer til å være sur på sønnen sin resten av livet for da vil hun få krav på to millioner fra Vardø kommune.

Kari K sa...

Nettopp... så uansett utfall, så blir familieselskapene en studie verdt. Hvis de i det hele tatt blir avholdt :-(

Trist historie okke som