tirsdag 1. april 2008

Vi flytter til Japan


Norsk Sjømannsforbund har tilbudt meg jobb som kontaktperson i Yokohama i en åremålsstilling på tre år fra 1. januar 2009. Terje Grimsrud som har vært forbundets kontaktperson der borte siden tidlig på 80-tallet har allerede rundet 62 år og ønsker å gå av med pensjon.


Det som begynte som en spøk mellom Terje og meg da jeg var i Yokohama i begynnelsen av mars, medførte at Terje tipset forbundets ledelse om at jeg ikke ville være uvillig til å ta en slik stilling. Tilbudet fra forbundet fikk jeg på et møte med ledelsen allerede forrige uke, og etter familieråd i helgen, besluttet vi å ta sjansen på å gjøre asiater av oss de nærmeste tre årene.

Det vil bli søkt om å få ungene inn på Yokohama International School fra nyttår. Tonje har foreløpig ikke fått seg jobb der borte ennå, men med de kontaktene ikke minst Terje har blant nordmenn og utlendinger i Yokohama, burde det ifølge ham ikke være noe problem å få seg jobb.


Og vi som trodde Finnmark var langt borte...

4 kommentarer:

Anonym sa...

For en kjempe mulighet:-) Gratulere så masse. Klem fra Siv Anita

Paal Christian sa...

Ingen ny unge i år altså? ;-) Ha en fin dag!

Anonym sa...

wow! Fra Sapmi til Nippon!
Det høres kjempespennende ut!
Hilsen Hanne

Tore sa...

Japan? Det må jeg si. Og jeg har fått tilbud om jobb som ambulerende vikarassistent i turnus-stilling (1 uke på 51 uker av) som panoramasnekker i den nye fjellhallen i København. Kona har ikke fått jobb enda, men det er mulig hun kunne alternere med meg de ukene jeg er av. Vi flytter alt i kveld faktisk. Hvilken dato er det idag igjen?