fredag 20. mars 2009

Kanontrekning for Arsenal


I dag ble kvartfinalene i Champions League trukket, og mitt eget favorittlag fikk nærmest en ønsketrekning. For i potten lå alle de tre lagene som ligger foran Arsenal i den engelske Premier League i tillegg til en av de store favorittene, Barcelona, og Bayern München som gikk videre fra 8-delsfinalen med 12-1 i målforskjell over to kamper mot Sporting Lisboa.

Strengt tatt var det kun to lag de fleste ønsket å trekke, nemlig Porto og Villareal fra henholdsvis Portugal og Spania. Arsenal trakk Villareal.

Slik er hele trekningen:

1. Villareal - Arsenal
2. Manchester United - Porto
3. Liverpool - Chelsea
4. Barcelona - Bayern München

Det første laget har hjemmekamp først, slik at Arsenal også har fordelen av å spille den siste kampen hjemme.

Vinnerne av kamp 1 og 2 møtes i semifinalen, så trolig blir det Manchester United som blir motstander for Arsenal om Villareal blir slått.

Mitt tips er at Man Utd, Arsenal og Liverpool går til semifinale, mens jeg tror det kan bli fryktelig tett mellom Barcelona og Bayern München. Mitt kanskje overraskende tips er at hjemmebanefordelen bayerne har i siste kamp vil bli avgjørende, og at Barcelona blir slått ut.

I semifinalene blir det tøffere, men Arsenal slo United 2-0 i høst, og med mange spillesugne spillere på vei tilbake fra skade, tror jeg Arsenal kan slå ut Man Utd. Liverpool har vist at de har det som skal til i Champions League, så de slår ut Bayern også.

I finalen blir det tøft, men jeg tror Arsenal tar hjem CL-trofeet for første gang.

Ingen kommentarer: