mandag 3. august 2009

Bacon-nummer 3

Nei, det har ingenting med mat å gjøre. Derimot har det veldig mye å gjøre med skuespiller Kevin Bacon.

Bacon-numbers er en slags selskapslek der man finner ut av hvor langt ut i rekka man er fra å ha spilt film med Kevin Bacon. Hvis man har spilt i film med Kevin Bacon har man Bacon-nummer 1, hvis du har spilt i film med en som har spilt i film med Kevin Bacon, så har du Bacon-nummer 2, osv.

Selv har jeg faktisk Bacon-nummer 3.

Da jeg bodde i Berlevåg var jeg statist i filmen Når mørket er forbi regissert av Knut Erik Jensen. I den filmen spilte også Nicolas Hope.

Hvis du går inn på The Oracle of Bacon og legger inn navnet til Nicolas Hope (1), så vil du se at han har Bacon-number 2. Siden jeg var statist i Når mørket er forbi, vil jeg altså ha Bacon-number 3.

Jeg vet det er barnslig, men det synes jeg faktisk er litt kult...

Ingen kommentarer: