torsdag 23. juli 2009

Ferdig med terrassen


For tre år siden bygde jeg terrasse. Siden den gang har den stått der uten rekkverk. Nå er jeg endelig ferdig. På det øverste bildet ser man også leveggen til høyre mot naboen.
Siden rekkverket er bygd i impregnert treverk, så må det stå minimum seks måneder før man maler det. Ergo må jeg vente til neste år før jeg går løs på terrassen med maling. Da vil den også bli bedre integrert med resten av huset og ikke fremstå som en mur i lyst treverk mot det røde huset.

Til høyre ser dere døra jeg har laget under terrassen. Det betyr at jeg kan få gjemt unna en del ting under terrassen uten at det synes så godt for alle naboene.



En snedig detalj i selve rekkverket har jeg også fått til. Det er en snøluke. Hele den midterste delen av rekkverket kan løftes opp og vekk, slik at snøen kan måkes rett ut av verandaen.

3 kommentarer:

Helle sa...

Ferdig? synes den trenger litt maling eller oljing jeg du! *fnis*

Nei, ærlig talt, nå har du vært flink, den ser massiv ut fra undersiden men er garantert flottesen!

Roy Ervin Solstad sa...

Når det er impregnert treverk, så anbefales det minimum seks måneder før man behandler treverket. Dermed må jeg vente til januar 2010. Det betyr med andre ord at du slipper å komme å male her før til våren når snøen er borte...

Helle sa...

hah - du er vel morsom...

*føler hun dro på seg litt ekstraarbeid for frekke kommentarer*