tirsdag 29. januar 2008

Så havnet jeg ikke på topp i år heller...


Nytt år og nye skuffelser. Nok en gang må jeg se meg slått av Kjell, Odd, Rolf, Leif, Kåre, Dag, Egil, Roger og 71 andre. Helt nede på 80. plass befinner jeg meg.


Her i landet er det 7866 som heter Roy, mens 51.099 personer heter Jan som er det mest brukte navnet. Det viser i hvert fall statistikken.


Roy sin storhetstid var fra slutten av 50-tallet til begynnelsen av 70-tallet. I tiåret fra 1950 til 1959 var Roy det 45. mest populære guttenavnet for nyfødte, tiåret senere var Roy helt oppe på 33. plass. På 70-tallet var det tilbake til nivået på 50-tallet, og siden det har jeg vært helt ute av listene.



1 kommentar:

Helle sa...

Heisan for en oversikt. Vel, tipper "Helle" ikke engang finnes på noen liste.
Det er faktisk slik at det er bare 217 flere som heter Helle til fornavn enn Helle til etternavn..

..Og det er faktisk nesten 1500 flere som heter Helle enn Dahlberg til etternavn.

Har du hørt da? Dette tar jo helt av!